Fouten in salarisadministratie

salarisadministratie

Acht op de tien salarisadministraties van werkgevers in de zorg bevatten fouten, ook als deze worden uitbesteed. Dat zegt VvAA- werkgeversadviseur Anita Henschen op basis van honderden salarisscans die VvAA de afgelopen jaren heeft uitgevoerd.

“Het gaat vaak om kleine fouten”, benadrukt Henschen, “maar deze kunnen wel vervelende gevolgen hebben. Denk aan naheffingen van pensioenfonds of fiscus of aan claims van medewerkers.” Ze somt de meest voorkomende fouten op: “Onjuiste pensioenberekeningen en afdrachten, verouderde salarisschalen, afwijkingen van de geldende cao of arbeidsvoorwaardenregeling, bovenmatige reiskosten- vergoedingen en salarisberekeningen vanuit gerealiseerde omzet.”

In december kunnen zowel leden als niet-leden kosteloos en vrijblijvend hun salarisadministratie onder de loep laten nemen door VvAA. Voor meer informatie of het aanvragen van een salarisscan: salarisinfo@vvaa.nl of 030 686 64 54.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres zal nooit gepubliceerd of gedeeld worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*
*