Keurmerk Klantgericht Verzekeren

In april ontving VvAA opnieuw het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) van de Stichting toetsing verzekeraars. Hiermee bevestigt VvAA haar hoge standaard van dienstverlening op het terrein van verzekeren. Het KKV maakt de kwaliteit van dienstverlening door verzekeraars voor de consument zichtbaar en controleerbaar.

 

Om het keurmerk te krijgen en te behouden, moeten verzekeraars voldoen aan strenge kwaliteitscriteria en -normen op het gebied van klantinformatie, dienstverlening, bereikbaarheid, klanttevredenheid en kwaliteitsbeleid, waarbij de klant altijd centraal moet staan. In 2013 – het jaar van meting – lag de focus van het keurmerk op de vraag of verzekeraars zich er hard voor maken dat klanten hun producten begrijpen, dat producten geschikt zijn voor klanten en dat de dienstverlening optimaal is. In 2010 was VvAA een van de eerste verzekeraars die dit keurmerk ontving en zij mag het keurmerk de komende twee jaar blijven voeren.

Delen