Misser met bijlage
Webredactie | 20 december 2019
Bij het kerstnummer van Arts en Auto is door ons externe advertentiebureau een commerciële bijlage verkocht van de Nederlandse Chiropractoren Associatie (NCA). VvAA en de redactie van Arts en Auto onderschrijven de inhoud ervan niet en betreuren dat de bijlage is meegezonden met het tijdschrift.
Hoewel de redactie nooit de afzender is van commerciële bijlagen/outserts/advertenties, worden deze vooraf wel aan de redactie voorgelegd in het geval het advertentiebureau twijfelt of de inhoud ervan passend is voor onze leden. Helaas is dat in dit geval niet gebeurd. De redactie werd daardoor geconfronteerd met een al aan fysiotherapeuten en huisartsen meegezonden bijlage, die vanwege de inhoud ervan afkeuring en boosheid oproept.
Wij hechten er waarde aan nog eens te benadrukken dat de genoemde bijlage nadrukkelijk niet de mening van de redactie noch die van VvAA vertegenwoordigt en dat inmiddels maatregelen zijn genomen om een dergelijke situatie in de toekomst te voorkomen.
4 reacties
Al 20 jaar heb ik veel profijt van Behandelingen bij Chiropractoren. Hierdoor heb ik ondanks een lichte onderrugafwijking nooit een dag verzuimd. Het verbaast mij dat in bepaalde kringen chiropractie als kwakzalverij wordt aangemerkt. Dat klinkt voor mij als ontkennen van ons klimaatprobleem. Chiropractie is in vele ontwikkelde landen als Denemarken, Engeland en Amerika mexisch/wetenschappelijk erkend.
Jan Aalberts
21 december 2019 / 14:33Om geld te verdienen gaan jullie een collaboratie aan met die krakers. Het lijkt mij duidelijk dat voor dit glossy tijdschrift fors is betaald.
Typisch de VvAA zou ik zeggen… en nu de handen in onschuld wassen?!
Als jullie je er werkelijk van zouden willen distantiëren; zou ik de NCA maar terugbetalen.
Jullie hebben tenslotte fors geblunderd. Betere excuses aan jullie leden uit de (para)medische beroepen wacht ik maar af.
Salus aegroti suprema lex, nietwaar.
Peter Sarink
24 december 2019 / 16:22Inderdaad een blunder. Ik ben blij dat u dat zelf ook vindt. Hieruit blijkt maar weer hoezeer de VVAA, ooit een buitengewoon vriendelijk en persoonlijk goed benaderbaar bedrijf, een organisatie is geworden die in de eerste plaats op geld verdienen uit is. Maar ik weet het goed gemaakt: VVAA, u kunt deze misser goed maken: doneert u het geld dat u met deze kwakzalversbijlage heeft verdiend aan een goed doel: Warchild, Artsen Zonder Grenzen, Aidsfonds, nou ja kiest u zelf maar en laat het de lezers weten. Ik wens u een wijs en bijlageloos 2020!
Rogier Vogelenzang
26 december 2019 / 14:14Ik was ook zeer verbaasd over deze commerciële bijlage die veel onzin beschrijft .
Ik neem aan dat u afscheid neemt van het “advertentiebureau” vanwege deze blunder?
H.Groenwold
27 december 2019 / 17:10