Geen schoonheidsprijs

Drimpy, de organisatie die zichzelf presenteert als het eerste integrale sociale platform voor de gezondheidszorg, maakt een slechte start. Jaco van Duivenboden sluit zijn verslag over Drimpy, op zijn blog ictzorgen.nl, af met de boodschap “een eerste indruk, maar helaas een negatieve”. En ik kan hem geen ongelijk geven. De site is slecht geschreven en biedt op de homepage geen duidelijk beeld van wat je er als gebruiker eigenlijk precies mee kunt. De initiatiefnemers stellen dat het gebruik voor patiënten en zorgverleners gratis is, maar maken onvoldoende duidelijk of dit in de toekomst zo blijft. Iedereen die dat wil, kan zich aanmelden als zorgverlener, zonder dat naar zijn BIG-registratie wordt gevraagd. En er zijn andere platforms die – in ieder geval op deelgebieden – dezelfde functies bieden.

Allemaal sneu, maar niet heel erg. Afgaande op deze eerste indruk kun je Drimpy het voordeel van de twijfel gunnen. Je kunt – terecht denk ik – stellen dat de lancering wat te vroeg gekomen is. Maar het kan best nog wat worden.

Het is dan alleen wel te hopen dat de initiatiefnemers heel snel hun eigen teksten gaan schrijven. Op het moment dat ik deze blog schrijf (vrijdagmiddag 25 februari) zijn hele stukken tekst onder de button ‘Privacy’ letterlijk gekopieerd van www.patient1.nl, een al wat langer bestaand patiëntenplatform. Alleen de namen zijn veranderd. Hetzelfde geldt voor de button ‘Gebruiksvoorwaarden’ zelfs inclusief de typefout in de zinsnede “Registratie is alleen mogelijk als ik mij akkoord verklaart.”

Voor een initiatief dat pretendeert uniek te zijn, getuigt dit van weinig originaliteit.

Delen