Noodzakelijke cookies zijn essentieel voor het goed functioneren van de websites. Deze categorie bevat alleen cookies die de basale functionaliteit en veiligheidsfeatures van de website regelen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op. Dit betreft de volgende cookies:
Cookies die het mogelijk maken om berichten en adverenties te laten aansluiten op uw interesses. Door op artsenauto.nl op ‘Toestaan’ te klikken, gaat u akkoord met het gebruik van de volgende niet vereiste cookies: Door op het schuifje hierboven te klikken kunt u het gebruik van deze cookies door artsenauto.nl in- of uitschakelen.
Een goed gesprek met VvAA
Sinds een half jaar heeft VvAA weer een team met enthousiaste adviseurs voor het persoonlijk contact met leden. Onder de teamleden ook een aantal zorgprofessionals. Huisarts Marten Berghuis is één van hen. “We zijn er in eerste instantie om leden te helpen.”
Tekst: Marjan Enzlin | Beeld: Nout Steenkamp
“Wij zijn, kort gezegd, verantwoordelijk voor het maken van de persoonlijke verbinding tussen de leden en VvAA”, vertelt Berghuis. “Wat zijn de behoeften van leden, sluiten onze producten en diensten wel aan bij die behoeften, laten we ergens iets liggen of kunnen we ze nog ergens mee helpen? Dat zijn de belangrijkste vragen die wij moeten beantwoorden vanuit de vrijblijvende gesprekken die we met leden voeren. Soms blijkt dat leden behoeften hebben waarvan ze zich nog niet bewust waren, soms blijkt dat ze VvAA eigenlijk alleen kennen via Arts en Auto en soms blijkt er geen aanvullende behoefte te zijn. Het gaat erom dat we als ledenorganisatie zo dicht mogelijk bij onze leden blijven en doen waar zij blij van worden. Dat we hier op kantoor geen producten en diensten bedenken waar geen behoefte aan is. Dat we voortdurend weten wat er speelt. Het resultaat daarvan kan zijn dat we iemand direct kunnen helpen, maar dat hoeft niet het resultaat te zijn. Wij zijn geen commercieel sales team. Wij zijn de schakel tussen de behoeften en vragen van leden en de oplossingen en antwoorden van VvAA.”
Het valt Berghuis in de gesprekken op dat veel leden eigenlijk niet precies weten wat VvAA allemaal doet, al is de bekendheid van de organisatie groter, sinds VvAA zich nadrukkelijk en faciliterend bezighoudt met beroepsoverstijgende thema’s zoals (Ont)Regel de Zorg. “Dat we behalve steun verlenen via onze producten en diensten, waar nodig ook de stem kunnen zijn van de verschillende beroepsbeoefenaren in de sector, begint bekend te worden”, vertelt hij. “Ik merk in de gesprekken dat de rol die VvAA bij die thema’s oppakt, zeer gewaardeerd wordt. Dat is goed om te horen, want juist dat soort initiatieven onderscheiden ons als ledenorganisatie van andere bedrijven.”
“Omdat ik zelf huisarts ben, heb ik vaak al genoeg aan een half woord”, zegt Berghuis. “En dat geldt ook voor mijn collega’s die óf zelf zorgprofessional zijn óf heel goed bekend met een bepaalde zorgprofessie. Zo heb ik bijvoorbeeld een collega die fysiotherapeut is en ook een collega die heel lang werkzaam was in tandartsenpraktijken. Dat ons team bestaat uit mensen die van de hoed en de rand weten en dat wij er niet zijn om direct iets te verkopen, is voor leden heel prettig, laten die ons geregeld weten. En omgekeerd is het voor ons fijn om uit de eerste hand te horen waar de behoeften liggen. Dat helpt VvAA de dienstverlening in de juiste richting aan te passen.”
U kunt het team bereiken via: 030-2474789 of via ledenservice@vvaa.nl.
Delen:
Gerelateerde artikelen:
Onderwerpen