Terug naar de passie
Salmaan Sana (30) helpt zorgverleners hun oorspronkelijke drijfveren terug te vinden. Want daar ontbreekt het volgens Sana nu aan. “Laten we heel eerlijk zijn, als je ziet hoeveel mensen in de gezondheidszorg niet gelukkig zijn met hun huidige werkzame bestaan, dan is het duidelijk dat er iets moet veranderen.”
Tekst: Roel Notten | Beeld: Nout Steenkamp
Amsterdam-Noord, bolwerk van creatieve geesten. Voor Salmaan Sana (30), tot voor kort student geneeskunde en inmiddels young professional en ondernemer, is ‘de andere kant van het IJ’ de perfecte omgeving om creatieve ideeën te laten rijpen. Samen met een compagnon richtte Sana drie jaar geleden Nameshapers op, een bedrijf dat organisaties helpt bij de vraag hoe zij hun online en offline communicatie met elkaar kunnen verbinden. Hiertoe geeft hij workshops en trainingen aan bedrijven en individuen die ‘iets’ met social media willen. En Sana weet waar hij over praat. Zelf kan hij met social media goed overweg. In de klout.com top-100 van ziekenhuistwitteraars staat hij op één met veel interactie op zijn posts. “Social media zijn een verlengde van wie je bent”, zo zegt Sana, die Twitter en social media als ondersteunende instrumenten ziet voor zijn grotere doel, namelijk verhalen vertellen.
Sana is ook voorzitter van Compassion for Care, de beweging van medische studenten en zorgprofessionals die staat voor de gedachte dat zorgverleners vanuit compassie werken en dat compassie de basis is voor de manier waarop zorgverleners hun werk kunnen vormgeven.
Lees verder (pdf).