De Eftelingervaring

Hoe creëert u een sfeer waarin de patiënt zich prettig voelt, waarin er ruimte is voor persoonlijke aandacht en de communicatie prettig en helder verloopt? En hoe zorgt u ervoor dat iedereen in de onderneming dit doel nastreeft? Laat u op 13 oktober inspireren door de Efteling en door ervaringen uit het Slingeland Ziekenhuis!

 

Hoe motiveert attractiepark de Efteling zijn medewerkers? Hoe zorgen deze medewerkers er op hun beurt voor dat bezoekers de ‘Eftelingervaring’ beleven? Na deze avond kunt u gebruikmaken van de lessons learned in de Efteling.

Thema-avond Gastvrijheid in de gezondheidszorg

Het Doetinchemse Slingeland Ziekenhuis mag zich een jaar lang het ‘Meest patiëntvriendelijke ziekenhuis van Nederland’ noemen. Hoe is het ziekenhuis getransformeerd van gewoon ziekenhuis naar een ziekenhuis dat door patiënten liefkozend het ‘Slingeland hotel’ wordt genoemd? U krijgt deze avond een kijkje in de keuken.

Sprekers
Frans Goenee is inspiratiemanager bij de Efteling. In een plenaire sessie vertelt hij over verleden, heden en toekomst van de Efteling. Centraal in zijn presentatie staan de omslag van product- naar conceptdenken en het klantgericht wíllen zijn, wat een heel andere manier van denken is. Aansluitend zijn er twee parallelsessies. In de ene maakt Christel Bassing, personeelscoach van de Efteling, de vertaalslag naar de zorg in een praktische workshop. U kunt leren van gastvrijheid bekeken met een ‘Eftelingbril’ op. In de andere sessie vertelt Gerton Groenendijk, directeur Kliniek & Facilitair Bedrijf bij het Slingeland Ziekenhuis, hoe een patiëntvriendelijke omgeving kan worden gecreëerd. Maar ook hoe de verandering in strategie leidend is geweest voor het personeelsbeleid en de manier waarop patiënten hun bezoek aan het ziekenhuis ervaren. De avond wordt afgesloten met een borrel.

Delen