Verzekerden ONVZ meest tevreden
Verzekerden van ONVZ Zorgverzekeraar zijn het meest tevreden over hun zorgverzekeraar. Dat blijkt uit de jaarlijkse klantenmonitor Zorgverzekeringen van MarketResponse. ONVZ-verzekerden geven hun verzekeraar gemiddeld een 8,3, zo bericht ONVZ.
Samen met de ONVZ-labels PNOzorg en VvAA vormt de verzekeraar de top drie voor beste dienstverlening. Het onafhankelijke onderzoekbureau MarketResponse onderzoekt jaarlijks de prestaties van zorgverzekeraars. Ruim 11.000 huishoudens gaven dit jaar hun mening over 23 labels van zorgverzekeraars. In tegenstelling tot voorgaande jaren, wordt de hoogte van de premie minder vaak genoemd als punt van onvrede. Toegenomen is het aantal verzekerden dat service als belangrijk criterium noemt. Daarbij staan het afhandelen van klachten, het contact en het digitaal indienen en afhandelen van declaraties voorop.
“Grote verzekeraars zijn onderaan de ranking van loyale klanten terug te vinden”, stelt MarketResponse. “Kleinere labels met een duidelijk profiel en regionale labels onderscheiden zich en zijn bovenaan in de ranking van loyale klanten terug te vinden. De score van ONVZ blijft stijgen en verdient daarmee de nummer één positie.” Samen met de ONVZ-labels PNOzorg, mediabranche, en VvAA, (para-)medisch professionals, vormt ONVZ de top drie voor beste dienstverlening.
“Het onderscheidend vermogen van zorgverzekeraars is vaak laag en draagt niet bij aan het vertrouwen”, zegt Wolter Kloosterboer, Expert Verzekeringen bij MarketResponse. Erno Kleijnenberg bestuursvoorzitter ONVZ Zorgverzekeraar: “Het geeft eens te meer aan hoe belangrijk het is dat er ook als het gaat om zorgverzekeraars iets te kiezen blijft. Het is prima dat er verzekeraars zijn die hun verzekerden sturen, zo lang er ook maar ruimte blijft voor zorgverzekeraars die verzekerden de vrijheid bieden om je eigen arts te kiezen.”